ثبت نامثبت نام
ورود ورود
سبد خرید
عضویت ویژه
سبد خرید0

ثبت نام در دوره مقدماتی پایتون

برگزار کنندهلنتک - مهندس پیام حداد
مهلت ثبت نامتا 20 مرداد 1401
تاریخ آغاز کلاس/رویداد23 مرداد 1401
زمان برگزاری24 ساعت
شهریه1,200,000تومان
ثبت نام

سرفصل دوره پایتون – مقدماتی

جلسه اولآشنایی با زبان برنامه نویسی پایتون
  • آشنایی با مفهوم برنامه‌نویسی
  • انواع تقسیم بندی در زبان‌های برنامه نویسی
    • زبان‌های اسکریپتی
    • زبان‌های سطح بالا
    • زبان‌های سطح پایین
  • آشنایی با پایتون و استفاده از آن در زمینه‌های متفاوت
  • بررسی مفاهیم مشترک در تمامی زبان‌های برنامه نویسی
  • نصب‌ و راه‌اندازی ابزار مورد نیاز جهت برنامه نویسی
جلسه دوممتغیرها و انواع عملگرها
  • آشنایی با متغیر و مفهوم آن در برنامه نویسی
  • آشنایی با انواع عملگرها در پایتون
    • عملگرهای ریاضی
    • عملگرهای مقایسه‌ای
    • عملگرهای منطقی
  • مفهوم توابع داخلی در پایتون
  • نوشتن اولین برنامه در زبان برنامه‌نویسی پایتون
جلسه سومدستورات شرطی و حلقه
  • آشنایی و استفاده از دستورات شرطی
    • دستور if
  • آشنایی و استفاده از دستور حلقه
    • دستورات for
    • دستور while
  • مفهوم Iterator در پایتون
جلسه چهارمانواع داده
  • آشنایی با مفهوم Data Structure
  • آشنایی و استفاده از انواع داده‌ها در پایتون
    • آشنایی با List
      آشنایی با Tuple
      آشنایی با Set
    • آشنایی با Dictionary
جلسه پنجمحل تمرین
حل تمرین متناسب با مفاهیم ارائه شده
جلسه ششمتوابع
  • آشنایی با مفهوم تابع در زبان برنامه‌نویسی
  • آشنایی و استفاده از تابع در برنامه‌نویسی پایتون
    • ایجاد توابع
    • تعریف پارامتر ورودی در توابع
    • مفهوم Parameter در برابر Argument
    • توابع با مقادیر پیش فرض
    • Keyword Argument
    • توابع با تعداد نا مشخص ورودی
جلسه هفتمرسیدگی به رخدادهای برنامه
  • مفهوم رخداد در برنامه‌نویسی پایتون
  • آشنایی با انواع رخداد در پایتون
  • رسیدگی به رخدادهای برنامه
    • استفاده از try .. except
  • استفاده از مفهوم Context Manager
جلسه هشتمبرنامه نویسی شئ گرایی - 1
  • آشنایی با مفاهیم برنامه نویسی شئ گرایی
  • تعریف مفهوم  Object در برنامه‌نویسی پایتون
  • تعریف Method
    • متدهای کلاس
    • متدهای Static
  • تعریف Attribute
    • Attributeهای کلاس
    • Attribute های نمونه
جلسه نهمبرنامه نویسی شئ گرایی - 2
استفاده از برخی روش‌های پیشرفته و کاربردی در شئ گرایی
جلسه دهمحل تمرین
حل تمرین متناسب با مفاهیم ارائه شده
جلسه یازدهمآشنایی و استفاده از برخی کتابخانه‌های استاندارد پایتون - 1
  • آشنایی با مفهوم کتابخانه در پایتون
  • استفاده از کتابخانه در برنامه‌نویسی
  • معرفی برخی از کتابخانه‌های مهم و کاربری
جلسه دوازدهمآشنایی و استفاده از برخی کتابخانه‌های استاندارد پایتون - 2
استفاده از برخی کتابخانه‌های مهم و کاربردی در پایتون